Vanliga frågor

Leverans

Fraktkostnader och leveransalternativ

Vi erbjuder två leveransalternativ inom Sverige: Standardleverans och PostNord Ombud. Nedan ser du vad frakten kostar beroende på ordervärde:

  • Standardleverans
    • Under 499 kr: 39 kr
    • Över 499 kr: Gratis
  • PostNord Ombud
    • Under 1000 kr: 69 kr
    • Över 1000 kr: Gratis

Hur levereras min beställning?

Standardleverans: Levereras direkt till din brevlåda eller dörr. Om paketet är för stort skickas det automatiskt till närmaste PostNord-ombud. Leveransen är spårbar.

PostNord Ombud: Levereras till ditt närmaste PostNord-ombud. Du får avisering när paketet finns att hämta. Leveransen är spårbar.

Hur lång är leveranstiden?

Leveranstiden är normalt 1–3 arbetsdagar, beroende på var du bor. Observera att leveranstider kan variera beroende på transportörens arbetsbelastning.

När behandlas min beställning?

Alla beställningar behandlas inom 2 arbetsdagar. Beställningar skickas inte under helger eller helgdagar.

Hur kan jag spåra mitt paket?

När din beställning har skickats får du ett spårningsnummer via e-post eller SMS. Använd det för att följa ditt paket online.

Skickas alla produkter inom Sverige?

Ja, alla produkter skickas från vårt lager i Stockholm.

Vad gör jag om min leverans är försenad eller om jag upplever problem?

Vi ansvarar inte för förseningar eller problem som orsakas av transportören eller faktorer utanför vår kontroll. Om du upplever leveransproblem, kontakta transportören direkt. Du kan även höra av dig till oss om du behöver hjälp att spåra ditt paket.


Returer

Vad är er returpolicy?

Vi erbjuder en 14-dagars returpolicy, vilket innebär att du har 14 dagar efter att ha mottagit din produkt för att begära en retur. För att vara berättigad till en retur måste din produkt vara i samma skick som du mottog den, oöppnad, oanvänd, med intakta förseglingar och i dess originalförpackning. Du behöver först kontakta oss på contact@hellomybeauty.se innan du returnerar dina varor.

Att initiera en retur

För att initiera en retur, kontakta oss på contact@hellomybeauty.se med relevant orderinformation såsom ditt ordernummer och anledning till returen. Efter registreringen av din retur får du ett bekräftelsemejl med instruktioner. När vi har mottagit, kontrollerat och godkänt de returnerade varorna görs återbetalningen till samma betalningssätt som användes vid köpet. Handläggningstiden för returer är 5 arbetsdagar från mottagandet. Observera att den ursprungliga fraktavgiften inte återbetalas. Alla returer inom Sverige skickas med vår kostnadsfria QR-kod.

Vad gör jag om jag får en skadad eller felaktig vara?

Inspektera din beställning vid mottagandet och kontakta oss omedelbart om varan är defekt, skadad eller felaktig, så löser vi det.

Kan jag returnera varor på rea?

Tyvärr kan vi inte acceptera returer på varor som är på rea.

Kan jag byta en vara?

Det snabbaste sättet att byta är att returnera varan och lägga en ny beställning.

När får jag min återbetalning?

När din retur har mottagits och godkänts får du en bekräftelse. Återbetalningen görs inom 10 arbetsdagar till ditt ursprungliga betalningssätt. Kontakta oss om det gått mer än 15 arbetsdagar sedan din retur godkändes utan att du fått pengarna.


Andra frågor

Hur kontaktar jag er?

Kontakta oss på contact@hellomybeauty.se om du har frågor eller funderingar.

Kan jag avbryta min beställning?

Kontakta oss så snart som möjligt om du vill avbryta en beställning. Om beställningen redan har skickats kan den tyvärr inte avbrytas.

Vad händer om jag inte hämtar ut min vara?

Om du inte hämtar ut ditt paket återbetalar vi kostnaden för produkterna när de returneras till oss. Fraktkostnaden återbetalas inte.


Önskemål av nya produkter

Om du har önskemål om nya produkter i vårt sortiment är du varmt välkommen att höra av dig! Använd kontaktformuläret på vår Kontakta oss-sida för att skicka in dina förslag.